Nederland werkt aan een duurzame toekomst: minder Co2-uitstoot en minder aardgas. Gasunie legt met het Havenbedrijf Rotterdam samen WarmtelinQ aan.
Fleetweelding word toegepast bij het lassen van pijpleidingen. Het lassen met dit type elektrode noemen we "Fleetwelden" of "Celluose lassen". De elektroden hebben bij deze techniek een coating welke is gemaakt van cellulose. Door de intense boog en de diepe branding die hiermee word gecreëerd is dit type lassen geschikt voor verticaal, neergaand lassen wat geschikt is voor pijpleidingen. We zien dit terug in de gas en petrochemische branche, pipeline-laselektroden. De lassnelheid ligt bij deze methode hoog ten opzichten van andere lasmethodes. De lasnaad ontstaat aan de binnenkant van de leiding en heeft een ruw las uiterlijk. Het is niet zo gevoelig voor tocht wat perfect is voor leidingen.
Bij fleetwelding ontstaat er wel veel rook en spatten tijdens het lassen. Maar het lassen gaat snel, er kan in alle posities gelast worden. Het is mogelijk om relatief grote openingen te overbruggen en de las is relatief diep en ongevoelig voor corrosie. Een nadeel is wel het hoge waterstofgehalte, waardoor er een risico is op koudscheuren.
Heb jij ervaring als lasser? Dan komen we graag met je in contact.
T: +31612109409
E: info@tech4you.nl
Nederland werkt aan een duurzame toekomst: minder Co2-uitstoot en minder aardgas. Gasunie legt met het Havenbedrijf Rotterdam samen WarmtelinQ aan.
Jos van der Lubbe, een opdrachtgever van TECH4YOU vervangt een enorme waterleiding in Dordrecht! Het gaat het hier om een 72' waterleiding Evides.
Fleetweelding word toegepast bij het lassen van pijpleidingen. Het lassen met dit type elektrode noemen we "Fleetwelden" of "Celluose lassen".